November 08, 2010

jawablah dengan cermat

di suatu ketika nanti; kita pasti di soalkan, lalu hendaklah kita menjawab nye dengan tenang.

Allah Taala Tuhanku,
Muhammad nabiku,
Islam agamaku,
kitab suci Al-Quran ikutanku,
Baitullah itu kiblatku,
Malahan solah lima waktu,
Puasa di bulan Ramadhan,
Mengeluarkan zakat dan mengerjakan haji diwajibkan ke atas aku,
Semua orang Islam dan orang yang beriman adalah saudara aku,
Bahkan dari masa hidup hingga aku mati
Aku mengucap: “La ila ha illallah Muhammaddur rasulullah”.

ALLAHUAKBARRR..

4 comments:

  1. yuni!!!..hehe..aku tahu sgt kau minat anuar zain..

    ReplyDelete
  2. haha.. tade kaitan btol dgn entry. haha. :P memang2! into anuar! :)

    ReplyDelete
  3. thanks. ingat mengingati satu sama lain. nice one.

    ReplyDelete
  4. :-) kalau lah boleh save ni dlm memory, tkot gagap je nanti. huhu :(

    ReplyDelete